سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان اپلای تحصیلی

زمان اپلای تحصیلی در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد که باید ابتدا شرایط آن ها را بررسی کنید. به صورت معمول بهترین زمان برای مهاجرت به یک کشور خارجی بعد از اتمام دبیرستان است. در واقع می توان با توجه به رشته مورد نظر خود بهترین کشور و دانشگاه را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرد. پس از آن فرد با توجه به مهلت زمانی برای پذیرش در دانشگاه اقدام می کند. این مهلت زمانی معمولا توسط دانشگاه مشخص می شود که هر دانشگاه نیز مهلت زمانی خاص خود موسوم به Deadline را دارد. معمولا شروع ترم های تحصیلی در دانشگاه های جهان، زمستان و پاییز است. شرایط سنی مهاجرت تحصیلی نیز در بسیاری از کشورها با هم تفاوت دارد. مهاجرت تحصیلی برای آن دسته از افرادی که دارای فرزند سه سال هستند و قصد مهاجرت آسان به انگلستان را دارند، بسیار مناسب است. برای اپلای آقای اپلای تحصیلی به کشوری مثل کانادا نیز باید سن شما چهارده یا بیشتر باشد. کشور کانادا برای والدینی که به همراه بچه های خود مهاجرت می کنند، شرایط اقامتی ایده آل در نظر گرفته است.

ویزا تحصیلی

ویزای تحصیلی به ویزایی گفته می شود که به اشخاص اجازه تحصیل و اقامت در کشور پذیرفته شده را می دهد. علاوه بر تحصیل شما با این نوع ویزا اجازه زندگی کردن در آن کشور را پیدا می کنید. اعتبار این نوع ویزا بسته به کشور مقصد مورد نظر شما و شرایط هر فرد با هم تفاوت دارد. بعضی از کشور ها مثل فرانسه و انگلستان بعد از اتمام ویزای تحصیلی اجازه اقامت در کشور و پیدا کردن شغل را به فارغ التحصیلان دانشگاه های خود می دهند. شما با دریافت ویزای تحصیلی اجازه کار کردن به صورت پاره وقت در کشور مورد نظر در زمان تحصیل را به دست می آورید. این کار پاره وقت که شما انجام می دهید، مزیت های مثبت زیادی برای شما به همراه دارد. یکی از این مزیت های مثبت، پوشش دادن هزینه های تحصیلی دانشگاهی است که در آن در حال تحصیل هستید. یکی دیگر از این مزایا که ویزای تحصیلی و کار پاره وقت برای شما به ارمغان می آورد، به دست آوردن "سابقه کار" است. این سابقه کار باعث تقویت رزومه کاری شما و نیز به دست آوردن شغل های مختلف دیگر در آینده برای شما می شود.

دریافت ویزا تحصیلی دانشگاه

باید با توجه به بودجه مالی و نیز شرایط روحی خود کشوری مناسب را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. بعد از انتخاب کشور هدف برای تحصیل، باید زبان خود را تقویت کنید. باید ببینید در دانشگاه مورد نظر چه زبانی تدریس می گردد. برای مثال در کشورهایی مثل آلمان و انگلیس زبان های آلمانی و انگلیسی را باید تقویت کنید. تقویت کردن زبان برای کشور مورد نظر باعث می شود، که شرایط بسیار مناسبی در حین تحصیل و نیز کار پاره وقت برای شما ایجاد گردد. باید مهارت های علمی خود را بالا برده تا بتوان به سطح علمی دانشگاه مورد نظر رسید. مدارکی که باید برای تحصیل در دانشگاه فراهم کنید شامل ریز نمرات مقاطع قبلی، توصیه نامه از اساتید قبلی دانشگاه، رزومه تحصیلی ترجمه شده و انگیزه نامه هستند. بعد از پذیرش شدن در دانشگاه باید برای ویزای تحصیلی اقدام کرد که باید به سفارت کشور مورد نظر مدارکی را تحویل داد. قبل از آن باید یک وقت مصاحبه را از سفارت اخذ کنید. این مدارک مواردی از قبیل پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه، نامه تمکن مالی، مدارک تحصیلی قبلی با ترجمه، پاسپورت دارای اعتبار، شناسنامه، عکس و دیگر موارد درخواستی است.
 

دریافت ویزا تحصیلی دانشگاه

 

 

آزمون های ورودی دانشگاه

بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور برای ورود به دانشگاه مورد نظر، آزمون ورودی برگزار می کنند. این آزمون ها در برخی مواقع علاوه بر آزمون اختصاصی ورودی به دانشگاه، آزمون هایی مثل "زبان" را نیز شامل می گردند. یعنی شما علاوه بر آزمون تخصصی، یک آزمون دیگر را هم باید امتحان دهید. بعضی از این آزمون های زبان به صورت معمول شامل مواردی از قبیل آزمون آیلتس، تافل، پیرسون، GRE و غیره هستند. این آزمون ها بین المللی بوده و مدت اعتبار آن ها حداقل دو سال است. آزمون های ورودی به دانشگاه در هر کشور دارای شرایط متفاوتی است که باید آن ها را به طور دقیق مطالعه کنید. برای مثال دانشگاه های کشور کانادا نمرات آزمون زبان متفاوتی را به نسبت دانشگاه هایی مثل استرالیا از متقاضیان مهاجرت تحصیلی درخواست می کنند. بهترین منبع برای بررسی آزمون های ورودی دانشگاه های مختلف، سایت دانشگاه مورد نظر در کشور مورد نظر شما است. البته ممکن است شرایط بعضی دانشگاه ها در یک کشور شبیه به هم بوده و همچنین نمره آزمون ورودی یا آزمون زبان آن ها مشابه هم شود.

 

https://sirapply.co