سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی محصولات پاسکال استور

موتور هیدرولیک


هیدروموتور به دلیل حرکت دورانی کاربردهای زیادی دارد. امروزه برای انواع خطوط تولید ماشین آلات و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود. معمولاً تبدیل انرژی هیدرولیک به انرژی مکانیکی یکی از مشخصه های اصلی این نوع موتورها می باشد. موتورهای هیدرولیک در تولید گشتاور برای تامین بار دورانی خود خوب عمل می کنند و با ارسال سیالی که از مخزن مکیده شده است، به راحتی نیرو را به بار و سپس به گشتاور تبدیل می کند. این به این دلیل است که بار خارجی به راحتی در جایی تغذیه می شود. انواع مختلف موتورهای هیدرولیک باعث می شود افراد انتظار کاربردهای متفاوتی از این دستگاه داشته باشند. این نوع درایو مکانیکی با تبدیل جریان هیدرولیک به حرکت زاویه ای می توان انتظار داشت که کارایی بالایی داشته باشد.

پمپ دنده ای هیدرولیک داخلی و خارجی


پمپ دنده ای هیدرولیک جزء پرکاربردترین گروه پمپ های هیدرولیک هستند که به دو گروه اصلی پمپ دنده ای داخلی و پمپ دنده ای خارجی تقسیم می شوند که با توجه به نوع نیاز در هر صنعتی قابل استفاده است. حرکت اصلی در این پمپ ها رفت و برگشتی نیست، بلکه چرخشی است که منجر به اتمام کار در این پمپ ها می شود. مکانیزم کار پمپ دنده هیدرولیک به این صورت است که دو چرخ دنده در داخل آن مشبک شده اند که یکی از آنها دنده میانی و دیگری چرخ دنده محرک نامیده می شود. با حرکت چرخ دنده ها، دندانه ها از یکدیگر جدا شده و بدین ترتیب با ایجاد مکش، مایع به داخل دندانه ها مکیده شده و سپس همزمان با عبور از دندانه ها به سمت شیر خروجی پمپ حرکت می کند. آب بندی بین دندانه های پمپ از بازگشت روغن به شیر ورودی جلوگیری می کند و لزوماً به سمت خروجی پمپ حرکت می کند.

محرک پنوماتیک یا محرک هوای فشرده سیلندر پنوماتیکی نامیده می شود.


به طور معمول از این اپراتور برای خروجی فیزیکی هوای فشرده استفاده می شود. سیلندر پنوماتیک همان هدف و مکانیسم جک های هیدرولیک را دارند و در جهت حرکت اجسام و حرکت های رفت و برگشتی توسط نیروی وارد شده به دیسک در فضای استوانه ای انجام می شوند.جک ها و سیلندرهای پنوماتیک آخرین مرحله در زنجیره پنوماتیک هستند که تأثیر فیزیکی را ایجاد می کنند. سیلندرهای پنوماتیک در صنایع مختلف به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.سیلندرهای پنوماتیکی انواع مختلفی دارند که بسته به نوع آنها عملکرد متفاوتی دارند. از جمله آنها: یک سیلندر پنوماتیک دوار، یک سیلندر پنوماتیک یک طرفه، یک سیلندر هیدرولیک. وقتی می خواهید سیلندر هوا بخرید، حتما به قطر میله پیستون و ضربه و ضربه پیستون در نقاط انتهایی دقت کنید. زیرا در انتخاب سیلندر پنوماتیک فاکتورهای مهمی هستند.

پمپ دیافراگمی چیست؟


پمپ دیافراگمی قدرت مکش بالایی دارد و نیازی به هوادهی ندارد. بدون سیل مکانیکی، ضد انفجار و استفاده بسیار آسان، برای پمپاژ انواع اسیدها، بازها، گازهای مایع، روغن های خوراکی و فنی، حلال ها و ... کاربرد دارند. انواع پمپ های دیافراگمی شامل پمپ های دیافراگمی پنوماتیک می باشد. ، پمپ دیافراگمی دستی و پمپ دیافراگمی برقی. از ویژگی های آن می توان به مکانیزم کاری، قیمت مناسب، راندمان بالا و سهولت استفاده اشاره کرد که برای پمپاژ انواع مایعات کاربرد دارد.

شیر پنوماتیک چیست؟


شیر پنوماتیک دستگاه کنترل سیستم های پنوماتیکی هستند. این شیرها تجهیزاتی هستند که وظیفه تنظیم سرعت، جریان و فشار هوای عبوری در سیستم های پنوماتیک را بر عهده دارند. انتقال نیرو در سیستم های پنوماتیکی با استفاده از هوای فشرده انجام می شود، بنابراین آگاهی از عملکرد و عملکرد اجزای کنترلی بسیار مهم بوده و یکی از مسئولیت های اصلی طراح می باشد. اگر شیر پنوماتیکی به درستی انتخاب نشود، مدار طبق برنامه عمل نمی کند و در نهایت هدفی که از طراحی سیستم انتظار داشتیم محقق نخواهد شد. به طور کلی شیرهای پنوماتیکی قابلیت کنترل یک مسیر هوا را با اعمال نیرو دارند و می توانند آن را متصل و جدا کنند. در شیرهای دستی این کنترل با اعمال نیرو توسط دست انجام می شود در حالی که در شیرهای برقی برای کنترل و تحریک شیر نیاز به جریان الکتریکی است. جریان الکتریکی مغناطیس بوبین را ایجاد می کند و بنابراین نیروی لازم برای تغییر وضعیت شیر پنوماتیک ایجاد می کند.